ID: 12754
Vacature | Vergunningverlener Horeca | Gemeente Amsterda...
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Bedrijfsomschrijving
Het Team vergunningen is een onderdeel van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH). De afdeling VTH bestaat uit 3 teams, het team Handhaving en Toezicht, het team vergunningen, het team procesuitvoering. Het team vergunningen is onderverdeeld in twee onderdelen, Bouw en overige vergunningen, die ieder verantwoordelijk zijn voor de behandeling van aanvragen vergunningen en ontheffingen op grond van het Omgevingsrecht, de APV en de bijzondere wetten. Het onderdeel APV / Bijzondere wetten behandelt onder andere de aanvragen voor evenementenvergunningen, vergunningen op grond van de drank- en horecawet, aanvragen voor ligplaatsen en de wet op de kansspelen.
Functieomschrijving
Functieomschrijving
In de functie behandel je voornamelijk (complexe) horeca-aanvragen. Indien nodig behandel je ook andere vergunningaanvragen op basis van de APV.
Wij vragen:
Het werk vraagt het vermogen van je om binnen de geldende wettelijke kaders zowel constructief als creatief te kunnen functioneren. Je hebt oog voor de hele VTH-keten.
Als medewerker vergunningen ben je van begin tot eind eigenaar van de specifieke (aan)vragen die deel uitmaken van jou takenpakket. Je bent zowel intern als extern aanspreekpunt met betrekking tot de aanvraag en het dossier. Ook na vergunningverlening blijf jij als dossierhouder aanspreekpunt voor Toezicht en Handhaving en het Juridisch Bureau. Je bent verantwoordelijk voor de inhoud van je dossier, bewaakt de procedure en de wettelijke termijnen. Je adviseert gevraagd of ongevraagd de teammanagers of manager VTH op het betreffende vakgebied.
Werkzaamheden:
Je neemt de binnenkomende horeca aanvragen in behandeling;
Je behandelt de aanvragen inhoudelijk en voert de regie over de inhoudelijke behandeling;
Je stelt de beschikking / overeenkomst / conceptbesluit op.
Is aanspreekpunt voor de collega's, aanvrager, burger en het bestuur over aanvragen en algemene informatie;
Je behandelt ingekomen zienswijzen en treedt op, indien gewenst,als inhoudelijk informant bij bezwaarprocedures;
Je hebt overleg met interne en externe adviseurs over de aanvragen, adviezen en gevolgen;
Je bent algemeen aanspreekpunt voor de gebiedsteams, het stadsloket en het Juridisch bureau;
Je neemt indien gewenst deel aan stedelijke overleggen.
Functie-eisen
HBO werk en denkniveau
Je hebt aantoonbare kennis van de drank- en horecawet, de algemeen plaatselijke verordening (APV), de algemene wet bestuursrecht (Awb) en de wet Bibob
Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal
Je beschikt over ruime ( 2 tot 5 jaar ) recente werkervaring met het behandelen van horeca aanvragen en bent in staat om zelfstandig en resultaatgericht te werken.
Je hebt werkervaring binnen een groot stedelijk gebied met het behandelen van horeca aanvragen, het liefst binnen Amsterdam.
Arbeidsvoorwaarden
Met deze functie bieden wij je de kans om werkzaam te zijn binnen een van de meest toonaangevende gemeentelijke organisaties in Nederland. Je komt te werken in een informele boeiende omgeving met een professionele werksfeer waarbij je de kans krijgt jezelf te ontwikkelen.
Het betreft een functie van 24 tot 36 uur per week. Startdatum is per zo snel mogelijke voor een periode van 12 maanden. Daarbij bieden we een goed salaris met reiskostenvergoeding.
Tijdens je werkzame periode krijg je toegang tot ons online trainingsplatform. Hierbij bieden wij je de keuze uit meer dan 100 trainingen die je kunt volgen. Met behulp van het trainingsplatform krijg je de mogelijkheid om zowel je kennis als persoonlijke vaardigheden ontwikkelen.
Wil je graag eerst iets vragen over deze vacature? Neem dan gerust contact op met Linda de Boer, Consultant bij Unique Public. Linda.deboer@unique.nl / 0641687094
Het Team vergunningen is een onderdeel van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH). De afdeling VTH bestaat uit 3 teams, het team Handhaving en Toezicht, het team vergunningen, het team procesuitvoering. Het team vergunningen is onderverdeeld in twee onderdelen, Bouw en overige vergunningen, die ieder verantwoordelijk zijn voor de behandeling van aanvragen vergunningen en ontheffingen op grond van het Omgevingsrecht, de APV en de bijzondere wetten. Het onderdeel APV / Bijzondere wetten behandelt onder andere de aanvragen voor evenementenvergunningen, vergunningen op grond van de drank- en horecawet, aanvragen voor ligplaatsen en de wet op de kansspelen.
Functieomschrijving
Functieomschrijving
In de functie behandel je voornamelijk (complexe) horeca-aanvragen. Indien nodig behandel je ook andere vergunningaanvragen op basis van de APV.
Wij vragen:
Het werk vraagt het vermogen van je om binnen de geldende wettelijke kaders zowel constructief als creatief te kunnen functioneren. Je hebt oog voor de hele VTH-keten.
Als medewerker vergunningen ben je van begin tot eind eigenaar van de specifieke (aan)vragen die deel uitmaken van jou takenpakket. Je bent zowel intern als extern aanspreekpunt met betrekking tot de aanvraag en het dossier. Ook na vergunningverlening blijf jij als dossierhouder aanspreekpunt voor Toezicht en Handhaving en het Juridisch Bureau. Je bent verantwoordelijk voor de inhoud van je dossier, bewaakt de procedure en de wettelijke termijnen. Je adviseert gevraagd of ongevraagd de teammanagers of manager VTH op het betreffende vakgebied.
Werkzaamheden:
Je neemt de binnenkomende horeca aanvragen in behandeling;
Je behandelt de aanvragen inhoudelijk en voert de regie over de inhoudelijke behandeling;
Je stelt de beschikking / overeenkomst / conceptbesluit op.
Is aanspreekpunt voor de collega's, aanvrager, burger en het bestuur over aanvragen en algemene informatie;
Je behandelt ingekomen zienswijzen en treedt op, indien gewenst,als inhoudelijk informant bij bezwaarprocedures;
Je hebt overleg met interne en externe adviseurs over de aanvragen, adviezen en gevolgen;
Je bent algemeen aanspreekpunt voor de gebiedsteams, het stadsloket en het Juridisch bureau;
Je neemt indien gewenst deel aan stedelijke overleggen.
Functie-eisen
HBO werk en denkniveau
Je hebt aantoonbare kennis van de drank- en horecawet, de algemeen plaatselijke verordening (APV), de algemene wet bestuursrecht (Awb) en de wet Bibob
Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal
Je beschikt over ruime ( 2 tot 5 jaar ) recente werkervaring met het behandelen van horeca aanvragen en bent in staat om zelfstandig en resultaatgericht te werken.
Je hebt werkervaring binnen een groot stedelijk gebied met het behandelen van horeca aanvragen, het liefst binnen Amsterdam.
Arbeidsvoorwaarden
Met deze functie bieden wij je de kans om werkzaam te zijn binnen een van de meest toonaangevende gemeentelijke organisaties in Nederland. Je komt te werken in een informele boeiende omgeving met een professionele werksfeer waarbij je de kans krijgt jezelf te ontwikkelen.
Het betreft een functie van 24 tot 36 uur per week. Startdatum is per zo snel mogelijke voor een periode van 12 maanden. Daarbij bieden we een goed salaris met reiskostenvergoeding.
Tijdens je werkzame periode krijg je toegang tot ons online trainingsplatform. Hierbij bieden wij je de keuze uit meer dan 100 trainingen die je kunt volgen. Met behulp van het trainingsplatform krijg je de mogelijkheid om zowel je kennis als persoonlijke vaardigheden ontwikkelen.
Wil je graag eerst iets vragen over deze vacature? Neem dan gerust contact op met Linda de Boer, Consultant bij Unique Public. Linda.deboer@unique.nl / 0641687094